Delphi – Lamia – Korinthië

18-09-2019 🌞 30° C.

We rijden weer! Vanochtend om 9:00 uur gebeld met de Citroën garage in Lamia om te vragen of onze camper weer gerepareerd was en wij onze reis konden vervolgen. Gelukkig kregen we goed nieuws te horen. Dus brachten we eerst ons huurautootje terug naar Lamia. De EGR klep was vervangen en daarnaast nog een “turbo hose”. Heb nog gevraagd of het roetfilter vervangen moest worden (Hindek 😉). Bleek niet nodig. Na opnieuw het nodige papierwerk (daar kunnen ze hier wel wat van) konden we vertrekken. Voor we echt op pad gingen, nog even wat zaken nagelopen… De versgemaakte tomatensoep, het vlees uit de vriezer en een geopende wijnfles hebben we weggegooid. Gelukkig was de koelkast en het vriezertje niet al te vol omdat we afgelopen maandag eigenlijk inkopen hadden moeten doen. Die zijn we dus vanmiddag gaan halen.

Het was best wel spannend om weer de weg op te gaan… Zou alles het weer goed doen? Daarom het eerste stuk naar Korinthië maar over de grote weg gereden en pas het laatste stuk hebben we weer wat eisen durven stellen door vanaf Thebe door de bergen af te snijden. Ons reisdoel van vandaag was de camping Blue Dolphin aan de kust bij Korinthië. Voordat we camping opzochten, hebben we eerst nog een stop gemaakt bij het beroemde kanaal van Korinthië. Het 6,343 m lange kanaal maakt voor veel schepen een omweg van 131 zeemijl onnodig. Het is vooral erg indrukwekkend om te zien Hoe het kanaal in de rotsen is uitgehouwen.

Nadat we ons op de camping hadden geïnstalleerd en een eerste plons in de zee (was hier niet zo helder als bij Kalo Gatzea) hebben we nog boodschappen gedaan in het nabij gelegen winkelcentrum. De kwaliteit van de camping is magertjes maar alles werkt dus we zeuren niet. Ook wanen we ons hier op een Nederlandse camping omdat vrijwel de hele camping vol staat met gele nummerborden vanwege de aanwezigheid van een groepsreis van de NKC. Nu zitten we (21:30 uur) nog lekker buiten en morgen rijden we niet maar pakken hier vandaan de trein naar Athene. De campingeigenaar was erg behulpzaam bij het uitleggen van de route met trein en metro.