Diros – Mystras

27-09-2019 🌞 27° C.

Vanmorgen eerst rustig opgestaan, ontbeten, gelezen, in zee gezwommen en vervolgens pas ingepakt om door te reizen naar Mystras. Agnes heeft een paar stenen gestapeld en het was pas 13.00 uur toen we wegreden bij het baaitje waar we vannacht hebben gestaan.

Bovenaan de weg naar het baaitje hebben we nog een bezoek gebracht aan een keramiekwerkplaats en iets leuks gekocht. We zagen veel keramiekwinkeltjes op Mani. Hoort een beetje bij de plaatselijke folklore denken we.

De rit naar Mystras was niet echt interessant en duurde ongeveer anderhalf uur. We kwamen ongeveer om 16:00 uur aan en hadden nog even tijd om het zwembad uit te proberen 😉. Trouwens… de onderweg geplukte granaatappel bleek nog niet rijp.

Na de duik in het zwembad ook weer lekker gedouched (vrij camperen heeft één nadeel; geen douche 😢) en was het alweer tijd voor de dagelijkse borrel. De camping waar we nu zitten (Castle View in Mystras) is heerlijk rustig. Alleen maar een handje vol bejaarden zoals wij. Het lijkt er op dat het naseizoen nu pas echt begint of het komt omdat je hier alleen geschiedenis kunt bewonderen. Prima camping overigens!

Vandaag ook een aantal goede berichten ontvangen van het thuisfront. De NKC liet ons weten dat we de kosten van twee dagen huurauto en hotel kunnen declareren (zie onze vorige reisblogs). Prima zo’n verzekering! Ook goed nieuws was dat onze oudste zoon belde om te vertellen dat hij een nieuwe baan heeft!

Doordat we gisteren op het zuidelijkste punt van onze reis waren aan beland, had Agnes het gevoel dat we aan de terugreis zijn begonnen. Ik heb dat gevoel nog echt niet maar we hebben vandaag wel de boot voor de terugreis geboekt: op 14 oktober varen we terug van Patras naar Ancona en hebben dan nog veertien dagen om terug te reizen. Morgen gaan wij voorlopig nog door met onze reis en bezoeken Mystras.