Oud Messini – Koroni

29-09-2019 🌞 28° C.

Het kan niet op! Gisteren Mystras bezocht en vandaag hebben we Oud Messini bekeken. Hoewel de aanrijd route uit de Marco Polo gids van de ANWB in z’n geheel niet klopte, kwamen we er wel. Het was een grote verrassing om dit archeologisch terrein te bezoeken. Erg uitgestrekt met mooie gebouwen. Twee theaters (groot en klein), een stadion, een gerestaureerd grafmonument, veel zuilengalerijen, enz. Vooral de ligging van de opgravingen was schitterend. De heuvels op de achtergrond deden het ‘m!

Na Oud Messini zijn we doorgereden naar het zuiden en hebben een camping opgezocht bij Koroni. Koroni is een klein stadje in het zuiden van de Peleponessos.

Morgen gaan we met de fietsen het stadje bekijken. Voor vandaag hadden we daar even geen behoefte meer aan. Het was erg warm en de zee (50 traptreden naar beneden) lokte!

Koroni Castle Bay

Hier ook even een drankje gedronken en daarna nog even opgedroogd bij het zwembad op de camping. Het is hier nu officieel naseizoen en een aantal faciliteiten zijn niet meer in gebruik (minimarket en bar). Kunnen we gelukkig zelf in voorzien 😉. De plaatsen op Camping Koroni zijn aan de krappe kant en het is hier lastig om je camper 100% waterpas te zetten. Maar goed, we zeuren niet gauw, verder werkt alles naar behoren en dat is al heel wat op een Griekse camping! De prijs is € 18,00 per nacht.

Het zwembad
Onze camperplek

Na vandaag hebben we allebei wel even genoeg oudheidkundige stenen bekeken en gaan onze culturele behoeftes op een andere manier bevredigen.