Texel

21-10-2020 t/m 24-10-2020 ☔️🌤🌥🌧🌦🌞 11 – 15° C.

Woensdagochtend eerst nog tennisles (Jan) en een controle van de keramiekoven (Agnes) en toen waren we om 12:00 uur klaar voor een paar dagen er op uit met de camper naar Texel. Woensdagmiddag brachten we nog even een bezoek aan Haringhuizen waar Rik en Adriaan wonen. Rik is een oud-collega directeur uit de Delftse periode. Leuk om elkaar na zoveel jaar weer eens te spreken.

Na een kort bezoek lukte het om de boot van 15:30 uur te halen en een uurtje later stonden we op camping Sluftervallei van Landal. Wel een dure camping maar ook goede voorzieningen. ‘s Avonds behoorlijk liggen schudden in ons bed door de stevige wind (kracht 7).

De volgende morgen hebben we heerlijk gefietst over het eiland en in de wijde omgeving van De Cocksdorp een groot aantal caches opgepikt. Fris weer maar prima te doen.

We lunchen in de camper en fietsen naar de Slufter waar we een mooie wandeling hebben gemaakt. Wat is het toch mooi op Texel.

We boften ook enorm met het weer. De voorspelde regen bleef uit en het zonnetje was heerlijk. Zelfs nog even een (afhaal-) ijsje en kroketje kunnen eten.

Ook nu weer een prima nacht en ook vandaag een schitterende dag. We begonnen al vroeg met een wandelrondje om de vuurtoren. Eerst nog in de mist maar het zonnetje wist toch al een beetje door te breken.

Na deze ochtendwandeling zijn we vertrokken van de camping en hebben de camper in de buurt van De Koog neergezet en weer een cache-fietstocht gemaakt. Opnieuw een lekker zonnetje en veel mooie foto’s kunnen maken van de paddenstoelen in het Texelse bos. Wat heerlijk dat we weer samen fietstochtjes kunnen maken nu de arm van Agnes zo goed geneest.

We vinden een kleine camping (De Hal) bij een boer (ook hier prima voorzieningen) bij Den Burg. Voor het avondeten is er ook nog tijd voor het lopen van een Adventure Lab Cache.

Moe maar voldaan eten we een eenvoudige pasta en doen nog een spelletje. Agnes wint eindelijk weer een potje Clever.

Morgen gaan we weer op huis aan. We weten nu nog niet welke boot we nemen omdat we eerst nog wat meer van Texel willen zien. Een en ander is afhankelijk van het weer.

3 gedachten over “Texel

1. Wat leven we toch in een prachtig land. En wat heerlijk dat jullie er zo van kunnen genieten. De herfst vraagt denk ik om nog meer OP PAD!!