Nederland 2021

• Fort Everdingen
    Onze eerste dag op stap was er eentje met een “kleine” omweg. Eerst thuis maar even de ergste sneeuwbuien afgewacht. Van 8:30 – 11:00 uur was dit ons uitzicht: Hierna was het inpakken snel gedaan en vertrokken naar ons eerste reisdoel: het dorpje Acquoi. Daar aangekomen eerst even lunchen en dan aan de wandel. Echter… … Lees verder
  • Spijk Asperen Acquoi Culemborg
    13 april 2021 – 🌤 9 ° C. Drukke dag vandaag. Al vroeg opgestaan en op tijd vertrokken naar Spijk. Maar niet nadat we een lekker bierpakketje hebben gekocht bij het Fort dat een eigen brouwerij heeft. Vandaag vooral de ochtend besteed aan het bezoeken van wat dorpjes langs de Linge. Spijk was ons eerste … Lees verder
  • Mijdrecht – Zaandijk
    14 april 2021 🌤 8° C. De nacht doorgebracht in Mijdrecht op een camperplaats bij het zwembad. Gisteren nog vergeten dat we daar wel een noviteit meemaakten. Hello Fresh blijkt ook op de camperplaats te leveren. Nog niet eerder meegemaakt 🤣. Wij eten vanmorgen een heerlijk warm broodje uit onze Omniaoven. We doen nog wat … Lees verder
  • Graft – De Rijp
    15 april 2021 🌤 8° C. Frisse temperatuur – zeker ‘s morgens vroeg toen we vertrokken – en half tot zwaar bewolkt vandaag. Het weerhield ons er niet van om een fietstocht naar Graft en De Rijp te maken. Dertien kilometer heen en dertien kilometer terug. Dat werden er wat meer omdat het veer “Jan … Lees verder
  • Middenbeemster – Alkmaar – Warmenhuizen
    16 april 2021 🌤☀️ 10° C. Mooi weer, minder (koude) wind. Prima dag om het even rustig aan te doen. Eerst een lui ontbijt, daarna wat camperonderhoud (je kent dat wel: toilet, afwas en water bijvullen). Vervolgens vertrekken we naar Middenbeemster. Een “nieuw aangelegd “ dorp midden in de Beemster na de droogmaking. Het was … Lees verder
  • Warmenhuizen – Warstiens
    17 en 18 april 2021 ☀️ 14° C. Vandaag (17 april) hebben we een fietsafspraak met onze vrienden Caroline en Arie. Zij arriveerden om 10:30 uur op de camping. Na een kopje koffie en heerlijke dadeltaart van Caroline vertrokken we voor een fietstochtje van ongeveer 30 kilometer (Schoorledam – Groet – Bergen aan Zee – … Lees verder
  • Fietstocht rondom Wergae
    19 april 2021 ☀️🌤 14° C. Het blijft hier vandaag en morgen nog mooi weer. We besluiten om nog twee nachtjes extra te blijven zodat we op de fiets de omgeving kunnen verkennen. Met behulp van de eigenaars van de camping lukt het ons om het zadel van de geleende fiets te verstellen (we hadden … Lees verder
  • Pontjestocht De Alde Faenen
    20 april 2021 ☀️🌤 17° C. Vanochtend wakker geworden met een strak blauwe lucht. We staan ook vandaag nog op Camping De Buorren in Warstiens. Het is een prima uitvalsbasis voor een fietstocht rond het natuurgebied De Alde Faenen . De campingeigenaar voorziet ons van de route als we hem vertellen dat we een derde … Lees verder
  • Hegebeintum – Brantgum
    21 april 2021 🌤 8° C. Laatste nachtje op de camping in Warstiens. Als we wakker worden, miezert het een beetje en is het 10° kouder dan gisteren. We nemen de tijd voor een ontbijt en een warme douche. Hierna vertrekken we naar Damwâld om boodschappen te doen. We halen een nieuwe gasfles bij Multigaz. … Lees verder
  • Dagje Ameland
    22 april 2021 🌤 8° C. Vandaag de camper en de fiets aan de wal gelaten en ons zelf ingescheept op de veerboot van Holwerd Veerhaven naar Nes Veerhaven. Het was even een koude en stevige trap naar de boot maar nadat de boot Ameland had bereikt, brak de zon pas goed door. De bus … Lees verder
  • Hantum – Aalsum – Zoutkamp – Niehove – Winsum
    23 april 2021 🌤 9° C. Heel laat opgestaan. Pas om 11:00 uur vertrokken. Waarschijnlijk een lange nacht door alle gezonde zeelucht die we gisteren opsnoven op Ameland. Vandaag bijzonder begonnen met een bezoek aan een boedistisch leercentrum in Hantum. We waanden ons echt even in een Oosters land. Mooi! Van hier reden we door … Lees verder
  • Fietsen rondom Winsum
    24 april 2021 🌤 8° C. Opnieuw een zonnige dag. Wel wat kouder dan gisteren. De wind maakte het een stuk frisser. Besloten om een extra dag op de camping te blijven staan. Vandaag een flinke fietstocht gedaan langs opnieuw een aantal leuke dorpen in de omgeving. Ook de provincie Groningen kent veel dorpjes met … Lees verder
  • Gees – Fietsen en cachen
    25 en 26 april 2021 🌤☀️ 10° C. Gisteren zijn we vanuit het Groningse Winsum omlaaggezakt op de kaart van Nederland. Omstreeks 12:00 uur kwamen we aan op de boomgaardcamping De Lindehof in Gees in de provincie Drenthe. Mooie plekjes tussen de fruitbomen. We hadden gisteren zin in een rustig dagje en hebben niet veel … Lees verder
  • Oud-Aalden – Blesdijke
    27 april 2021 🌤☀️ 11° C. Koningsdag! Rustig opgestaan en gegeten. De boel opgeruimd, afgewassen, kletspraatjes met eigenaars van de camping en nadat Agnes De Pest had uitgelezen gingen we op weg. Ons eerste stop vandaag was dichtbij Gees. Het dorpje Oud-Aalden is een brinkdorp met oude Saksische boerderijen. Inderdaad een mooi dorp maar vonden … Lees verder
  • Voorne – Putten
    28 mei 2021 🌤 16° C. Eindelijk mooi weer! Prima temperatuur! Dat betekent dat we er op uit gaan. Voor de laatste keer met ons rode bus op stap. Vorige week deden we ook al een poging voor de finale rit. Dit is ons echter niet gelukt omdat ons vijfde kleinkind (Sam) is geboren. De … Lees verder
  • Stellendam – Goedereede
    29 mei 2021 ☀️ 18° C. Vandaag zijn we te gast bij Peter en Yvonne in Stellendam op het eiland Goeree Overflakkee. De camper blijft op de camping staan en we pakken de fiets naar Stellendam. Tijdens de koffie (heerlijk in het zonnetje buiten) en de lunch kletsen we bij. We hebben elkaar al weer … Lees verder
  • Kuinderbos
    30 mei 2021 ☀️ 23° C. Vandaag dan echt het laatste uitje met de rode camper. Vroeg vertrokken uit Stellendam na twee prima nachten op de Woutrinahoeve. We rijden in één ruk door naar het Kuinderbos waar we vandaag een familiefeestje hebben omdat Tobias 3 jaar is geworden. We vieren het feest op een open … Lees verder
  • Berlicum
    21 juli 2021 ☀️ 25° C. Vanochtend zijn we vanuit Delft vertrokken voor een negendaagse trip door Nederland. Onze eerste stop is Camperplaats Berlicum. Een kleine camperplaats met vrijwel alle faciliteiten behalve een toilet en douche. Laten we die nu zelf aan boord hebben! Rond het middaguur arriveerden we op een vrijwel lege camperplaats. Slechts … Lees verder
  • Noordbrabants museum en de Moerputtenbrug
    22 juli 2021 ☀️🌤 23° C. Vandaag opnieuw stralend weer. We zaten al snel op de fiets en met een mooie fietsroute van de camperplaats kwamen we omstreeks 10:45 aan bij de St. Jan in Den Bosch. Tijdens een kort bezoek aan de kathedraal werd door een dienstdoende suppoost mijn achterwerk onzalig verklaard. Het werd … Lees verder
  • Helmond
    23 juli 2021 🌤☀️ 24° C. Vandaag een relaxdagje. Opgestaan, rustig ontbeten in het ochtendzonnetje op Camperplaats Berlicum. Vervolgens alles opgeruimd, vuil water geloosd, vers drinkwater ingenomen en voor een schoon toilet gezorgd. Klaar voor de nieuwe dag. Allereerst naar Hooghei waar we in het bos een mooi verzorgde wandeling hebben gelopen en ondertussen negen … Lees verder
  • Marnemoende IJsselstein
    24 juli 2021 🌤🌥☁️ 22° C. We hadden allebei last van de warmte in de camper (en twee onvangbare muggen). Daarom rustig de tijd genomen om op te staan en te ontbijten. De camper laten staan en de fietsen eraf om te geocachen. We hadden gezien dat er een flink aantal Labcaches waren in Helmond … Lees verder
  • Marnemoende – Utrecht – Bruinisse – Lewedorp
    25 en 26 juli 2021 🌥☁️🌤⛈💦 25° C. Even een dagje overgeslagen met ons reisblog. Toch wel weer veel gedaan. Na een ontbijtje in de zon, liepen we zondagmorgen omstreeks 10:30 uur al op het Jaagpad langs de Hollandsche IJssel. Mooie wandeling langs het water met lieve plantjes en meisjes op een vlot die op … Lees verder
  • Watersnood in Oostkapelle
    27 juli 2021 ⛈🌥💦 19° C. Het weerbericht voorspelde behoorlijk wat regenbuien. Maar… tussen de regenbuien is het droog. Dus… met één oog buienradar in de gaten houden en met het andere een leuk stadje bezoeken. Vanochtend lukte dat prima. Goes heeft een leuk centrum. Vandaag was het marktdag en er waren veel toeristen die … Lees verder
  • Wandelen, fietsen en geocachen.
    28 juli 2021 🌤⛈🌤 20° C. Het waterpeil rond onze camper is vannacht weer flink gezakt en (avond) weer normaal. Een weerbericht met alleen wat buien rond het middaguur betekende dat we ‘s ochtends de tijd hadden voor een mooie wandeling in de Manteling. De Manteling is een bos dat de vrije natuur in een … Lees verder
  • Hoefijzers en een drol
    29 juli 2021 🌤🌬 20° C. Vandaag is voorlopig onze laatste dag in Zeeland. Wel een dag waar nog het één en ander op het programma staat. Geocache-maatje George vd Loos (Loze Jorry) komt over voor een fietstocht om samen twee geo-arts te doen. Al bijna twee jaar geleden hebben wij de puzzels opgelost om … Lees verder
  • Op reis met de kids…
    Het is al een poosje stil geweest op ons reisblog. Dit betekent niet dat we stil hebben gezeten. De zomerperiode in Nederland is vooral gebruikt om wat kleinere uitstapjes te maken met de camper. Een aantal van de uitstapjes zijn met onze kleinkinderen geweest. We nemen ze (zolang dat nog een beetje kan) een nachtje … Lees verder
  • Weekendje Den Bosch
    10 – 12 september 2021 ☀️⛈🌤 20° C. Vorig jaar was ons uitstapje nog doorgeschoven ivm Corona omstandigheden. Dit keer ging het weekendje met Jan Rijn en Mirjam wel door. Mirjam en Jan Rijn hadden de camperplaats uitgezocht en het was voor ons dus een verrassing waar we zouden komen te staan. Het werd Mini-camping … Lees verder
  • Familieweekend Sluis
    17 – 19 september 2021 ☀️ 20° C. Ditmaal op stap met onze camper voor een familieweekend naar een vakantiehuis bij Sluis (Zeeuws-Vlaanderen). Vorig jaar hadden we dit huis al besproken maar om de inmiddels bekende redenen kon dit feestje niet doorgaan. Dit jaar gelukkig wel! We hadden het vakantiehuis aan de Kruisdijk bij Sluis … Lees verder